Założeniem projektu jest uwzględnienie podłoża kulturowego oraz włączenia społecznego rozumianego jako wspieranie osób ze specjalnymi potrzebami (osoby starsze, dzieci, osoby z niepełnosprawnością) w projektowaniu wnętrz przy założeniu dostępności, zasad projektowania uniwersalnego oraz wielokulturowości. Prawidłowo zaprojektowane wnętrze umożliwia osobie z niepełnosprawnością ruchową komfortowe funkcjonowanie i ułatwienie rozwoju. Wnętrze może również mieć wpływ na emocje, zatem z myślą o osobach z niepełnosprawnościami psychicznymi istotne jest świadome dysponowanie przestrzenią, kolorem czy oświetleniem, które mogą korzystnie wpłynąć na wspomaganie leczenia stanów lękowych, niepokoju, stresu czy przygnębienia. Uwzględnienie problemu wielokulturowości w projektowaniu wnętrz może pozytywnie wpłynąć na aspekt przenikania się kultur. Program zakłada zgłębianie praktyk dotyczących projektowania wnętrz w innych kulturach, aby uczulić przyszłych projektantów na potrzeby użytkowników przestrzeni i wskazać kierunki możliwych zapożyczeń np. siedziska na podłodze inspirowane wnętrzami Japonii, czy minimalizm środków wyrazu jak we wnętrzach skandynawskich.
Cele podstawowe projektu:
- wprowadzenie na uczelni elementów włączenia społecznego do projektowania wnętrz,
- uaktualnienie oferty edukacyjnej, lepsze dostosowanie oferty edukacyjnej do rynku pracy,
- nawiązanie lub zacieśnienie współpracy instytucjonalnej w obszarze edukacji.
Rezultaty projektu:
- metodologia kursu dla studentów,
- materiały e-learningowe,
- praca badawcza.
Grupą docelową ma być kadra Partnerów, pedagodzy specjalni, studenci.